ANGRERETT OG REKLAMASJON VED KJØP AV KLÆR OG EFFEKTER
Vi ønsker bare fornøyde kunder, så om du fikk en vare du ikke var fornøyd med, ikke passet eller ikke ønsker å ha - så ordner vi selvsagt dette.
For at dette skal gå så smertefritt som mulig så har vi noen regler som må følges:
Ønsker du å returnere en vare etter du har mottatt den fra Steps Dansestudio så er angrerettloven gjeldende.
I følge angrerettloven har kjøper plikter og oppgaver. Vi ønsker at denne prosessen skal være så enkel som mulig for alle parter innenfor lovens bestemmelser, derfor finner du viktige utdrag fra angrerettloven nedenfor:
Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til selgeren innen 14 dager etter at varen er mottatt.(jf. Angrerettloven § 11)
Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i samme stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side. (jf. Angrerettloven § 12 punkt a)
Angreretten kan ikke gjøres gjeldende for varer der forbrukeren har brutt forseglingen.(jf. Angrerettloven § 12 siste ledd)
Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).
Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Du vil da bli belastet med et gebyr pålydende kr 200,- til Steps Dansestudio.
Før ordren er pakket/sendt
Send oss en e-post på post@steps-dansestudio.no og kanseller ordren.
Etter at pakken er sendt eller hentet
Hent pakken så fort som mulig
Fyll ut et angrerettskjema og legg det ved pakken. Ønsker du pengene igjen, husk og føre på kontonummeret. Alle varene skal ligge i original emballasje. Husk og pakke pakken forsvarlig.
Pakken skal sendes med billigst mulig fraktalternativ i retur til oss. (A-post)
Du er selv ansvarlig for returforsendelsen og må betale porto. Forsendelser som ikke sendes med sporing sendes på eget ansvar.
Husk 14 dagers fristen nevnt i angrerettloven §11, slik at vi kan behandle saken på en rask og problemfri måte for alle parter (iht. Angrerettloven. )
Vi tenker miljø
For å spare miljøet, ligger ikke angrerettskjema i pakken dere mottar. Dette aksepterer du ved å handle hos oss.
Våre angrerettskjema ligger online. Enkelt og greit, og gjør at kun de som ønsker å returnere produktet(ene) trenger å skrive ut dette.
Trykk her for å laste ned vårt angrerettskjema
Reklamasjoner
Før du sender varen i retur må du være sikker på at skaden/mangelen på produktet ikke skyldes egen uaktsomhet. Kryss av for reklamasjon på angrerettskjemaet og skriv en liten forklaring.
Husk å føre på fullt navn, adresse og annen kontaktinformasjon.
ANGRERETT VED KJØP AV DANSEKURS
Ved kjøp av dansekurs gjelder ikke angrerettsloven på samme måte som ved kjøp av klær/ effekter.
Angrerettsloven kapittel 5 §19 tar for seg begrensninger i angrerettsloven.
Punkt b sier at: 'Ved annet fjernsalg enn telefonsalg gjelder angreretten ikke for enkeltstående tjenester dersom selgeren ved avtaleinngåelsen forplikter seg til å levere tjenesten på et bestemt tidspunkt eller innenfor et bestemt tidsrom'.
Enkeltstående tjenester som leveres på et bestemt tidspunkt eller innenfor et bestemt tidsrom er for eksempel teater-, kino-, dansekurs-, konsert- og flybilletter.
I slike tilfeller er man i stedet henvist til de avbestillingsregler som gjelder - se våre kjøpsbetingelser.